söndag 7 februari 2016

Skön dag med isfiske

Idag va vi ute och körde lite isfiske. Vi hade ingen betesfisk med oss men vi hade lite små pimpelspön och maggot så det löste sig rätt snabbt. Vi åkte till en väldigt liten sjö där vi vet att det finns gott om abborre. Det dröjde inte länge innan vi hade fått några abborrar men alla var väldigt små fast just idag kändes de som att de kvittade, de va bara skönt att vara ute på isen. Vi hade med oss fyra ismete spön som vi la i. Och när ja höll på med det fjärde spöt så sänkte jag ner en abborre till botten. När jag skulle ta min vippa så rykte det till i spöt och ja förstod direkt att det inte va den lilla abborren som drog till så. Ja ställde mig upp och så börja den dra igen då gör jag ett mothugg och visst där satt det en gädda på krokarna. Vi hade upp den över isen och vägde den till 4.5 kg och den va drygt 90cm. Ingen jätte gädda men alltid kul att det nappar. Det blev en hel del med abborre men ingen som va av den större kalibern. Som sagt skön dag på isen men nu verkar det som man får vänta tills man kan komma igen på isen då den va väldigt tunn på sina håll och det ska bli plusgrader hela veckan. Men snart är det ju dags att ta ut båten igen för lite trolling på Vänern. 
/ Team Krantz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar